22 maart - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tom Sannie Gordijn - WaarBenJij.nu 22 maart - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tom Sannie Gordijn - WaarBenJij.nu

22 maart

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom Sannie

22 Maart 2020 | Australië, Adelaide

Inmiddels zijn wij een week verder sinds het laatste hier geplaatste verslag. Er is veel gebeurd. Voor de reisverslagen verwijs ik maar even naar de korte versies op Polarsteps.
Sinds een dag of vier zijn wij bezig terug te keren naar Nederland, op last van de overheid die alle burgers terug wil halen vanuit het buitenland. Dat gaat niet zonder slag of stoot. De boodschap die wij van onze reisorgaanisatie kregen was vrij dwingend: wij proberen het voor jullie te regelen. Als je niet ermee instemt is het verder jullie eigen risico. Houd er rekening mee dat het luchtruim dicht gaat en je niet weet wanneer je dan terug kunt keren naar NL.
Dus hebben wij ermee ingestemd de terugreis te aanvaarden, ruim vier weken eerder dan gepland. Dat blijkt niet gemakkelijk. De eerste terugvlucht vanuit Melbourne werd als snel weer geannuleerd. De tweede vlucht, waarvoor wij zaterdag en zondag in twee dagen de duizend kilometer naar Sydney overbrugden, bleek bij aankomst in Sydney voor de helft geannuleerd: het laatste stuk van Dubai haar Dusseldorf. Dat is nu de situatie. Onduidelijkheid alom. Wij willen de komende twee dagen Sydney verkennen voordat wij terug moeten. Alleen weten wij niet wanneer wij nu wel terug kunnen. Dat is alles bij elkaar frustrerend. Je wilt de dagen die er nog over zijn goed benutten terwijl je anderzijds voortdurend je mail en je telefoon moet bewaken om te controleren of er niet weer iets is veranderd. Dus wij gaan Sydney verkennen en maken er nog het beste van.
De afgelopen dagen heb ik nog wat andere gedachten verzameld over het moderne reizen. Die volgen na dit verslag.